Generelt
Hvor finner jeg min betalingsinformasjon?
Hvor finner jeg min betalingsinformasjon?
Ta kontakt med vår kundeserviceavdeling for riktige betalingsopplysninger. Vi kan nås på tlf: 23968830 eller epost: facitbank@facitbank.no
Hvordan kan jeg søke om opplån eller refinansiering?
Hvordan kan jeg søke om opplån eller refinansiering?
Du kan søke om refinansiering og opplån på våre hjemmesider. Dette finner du under «Låne» på forsiden. Ved opplån søker du under «forbrukslån» og ved refinansiering søker du under «refinansiering».
Hvor mye kan jeg låne hos Facit Bank?
Hvor mye kan jeg låne hos Facit Bank?
Ved forbrukslån kan du låne fra kr 15 000 opp til kr 180 000 hos Facit Bank. Ved refinansiering kan du låne fra kr 15 000 opp til kr 250 000. Vi vil gi deg en individuell tilbakemelding når du sender inn en lånesøknad.
Hvor lang tid tar det å få svar på en lånesøknad hos Facit Bank?
Hvor lang tid tar det å få svar på en lånesøknad hos Facit Bank?
Vi behandler lånesøknader vanligvis innen 24 timer. Hvis du sender inn en lånesøknad i helgen eller på en helligdag, kan det ta lengre tid å få svar. Vi vil kontakte deg via telefon eller e-post når vi har vurdert søknaden din.
Tilbyr dere betalingsfri måned?
Tilbyr dere betalingsfri måned?
Du kan søke om to betalingsfrie måneder i løpet av et kalenderår. For å søke om betalingsfri, må henvendelse sendes til oss før den 10. hver måned. Forespørsel kan sendes inn via telefon, e-post eller i nettbank.
Hvordan nedbetaler jeg mer ned på lånet?
Hvordan nedbetaler jeg mer ned på lånet?
Du kan benytte deg av KID og kontonummer ved manuell innbetaling. Dersom du er usikker på dine betalingsopplysninger, ta kontakt med vår kundeserviceavdeling: tll: 23968830 eller epost: facitbank@facitbank.no.
Hvordan nedbetaler jeg hele lånet?
Hvordan nedbetaler jeg hele lånet?
Ta kontakt med vår kundeserviceavdeling for å motta korrekt betalingsinformasjon: tel: 23968830,epost: facitbank@facitbank.no
Kan jeg betale ned lånet mitt raskere enn avtalt nedbetalingstid?
Kan jeg betale ned lånet mitt raskere enn avtalt nedbetalingstid?
Ja, du kan betale ned lånet ditt raskere enn avtalt nedbetalingstid uten ekstra gebyrer eller kostnader.
Hvorfor sender dere spørsmål om hvitvask?
Hvorfor sender dere spørsmål om hvitvask?
For å beskytte både deg og Facit Bank mot økonomisk kriminalitet og terrorfinansiering.
Samarbeid vi har med Thorn Norge
Samarbeid vi har med Thorn Norge
Facit Bank har inngått et samarbeid med Thorn Norge, som porteføljeflytter en andel av sine kunder til Facit Bank. Dersom du er blitt flyttet fra Thorn Norge til Facit Bank vil dine lånevilkår være uendret, men innbetalingene og behandling av lånet blir videre behandlet av Facit Bank.
Jeg hadde forsikring i THORN, gjelder denne fortsatt?
Jeg hadde forsikring i THORN, gjelder denne fortsatt?
Ja, forsikringen forblir uendret og vil fortsatt dekke lånet ditt uten at du trenger å gjøre noe. Forsikringen vil fortsatt være gyldig i 60 måneder fra den opprinnelige startdatoen da du kjøpte forsikringen gjennom THORN. Hvis du har spørsmål om forsikringen din, kan du kontakte oss for å få mer informasjon.
Trenger jeg å gjøre noe etter at lånet mitt er flyttet?
Trenger jeg å gjøre noe etter at lånet mitt er flyttet?
Etter at lånet ditt er flyttet, trenger du ikke å gjøre noe mer. Facit Bank har overtatt avtalen din, og vilkårene for lånet ditt forblir de samme. Betalingsinformasjonen vil automatisk oppdateres, slik at betalingene dine vil gå til Facit Bank som nå eier lånet ditt.
Hvis du betaler med papirfaktura, er det viktig å huske på å sikre innbetalingen til Facit Bank for å unngå forsinkelser. Du kan også vurdere å bytte til en elektronisk betalingsmetode som AvtaleGiro eller e-faktura for en mer praktisk og sikker betaling.
Avsluttet kundeforhold
Avsluttet kundeforhold
Ved avsluttet kundeforhold vil du motta en melding i nettbanken din. Dette er en bekreftelse på at den fullstendige kontoutskriften nå er tilgjengelig å hente ut under dine kontobevegelser.
Hvor finner jeg årsoppgaven min?
Hvor finner jeg årsoppgaven min?
Du kan logge inn på «min side» på www.facitbank.no. Årsoppgaven vil være sendt til deg i vår nettbank, og vil ligge under «dokumenter».
Hvor finner jeg renten på lånet mitt?
Hvor finner jeg renten på lånet mitt?
Renten din skal stå oppført i lånedokumentene du signerte ved utbetaling av lånet. Du kan også kontakte vår kundeserviceavdeling via telefon, e-post eller i nettbank, om du er usikker.
Jeg har AvtaleGiro/e-faktura. Må jeg endre noe på disse for at betalingen skal gå som vanlig?
Jeg har AvtaleGiro/e-faktura. Må jeg endre noe på disse for at betalingen skal gå som vanlig?
Nei, du trenger ikke å gjøre noen endringer. Betalingsinformasjonen vil automatisk oppdateres, og betalingene dine vil bli sendt til Facit Bank som vanlig. Du kan imidlertid alltid endre betalingsmåten din i nettbanken hvis du ønsker det. Dette gjelder også hvis du har e-faktura, som også vil bli automatisk oppdatert til å gå til Facit Bank.
Hva er forskjellen på efaktura og avtalegiro?
Hva er forskjellen på efaktura og avtalegiro?
Med eFaktura får du regningen digitalt i nettbanken og du må selv godkjenne betalingen. AvtaleGiro er en automatisk betalingsløsning der beløpet trekkes direkte fra kontoen din på forfallsdato. Dette skjer normalt 27. hver måned da dette er forfallsdato hos Facit Bank.